-
Tabor
-
Lokomotywy parowe
- Lokomotywa parowa Pm3-5
- Lokomotywa parowa Os24-7
- Lokomotywa parowa Pm2-34
- Lokomotywa parowa Ol49-21
- Lokomotywa parowa Ty42-120
- Lokomotywa parowa Tr203-451
- Lokomotywa parowa OKl27-26
- Lokomotywa parowa Ty2-572
- Lokomotywa parowa Pu29-3
- Lokomotywa parowa Pt47-104
- Lokomotywa parowa Ty43-17
- Lokomotywa parowa Ty51-228
- Lokomotywa parowa TKt48-36
- Lokomotywa parowa TKh1-13
- Lokomotywa bezpaleniskowa TKb(b) 10282
- Lokomotywa parowa TKp 4147
- Lokomotywa parowa Tr6-39
- Lokomotywa parowa TKz 211
- Lokomotywa parowa TKi100-16
- Lokomotywa parowa TKi3-119
- Lokomotywa parowa TKc100-1
- Lokomotywa parowa Oi1-29
- Lokomotywa parowa OKo1-3
- Lokomotywa parowa OKi1-28
- Lokomotywa parowa OKa1-1
- Lokomotywa parowa TKb3-129
- Lokomotywy spalinowe
- Lokomotywy elektryczne
-
Wagony
- Wagon salonowy serii Ashx 01
- Wagon artyleryjski
- Wagon motorowy SN52-38
- Wagon pasażerski typu BCi-29
- Wagon platforma typu 24Z
- Wagon pasażerski typu Ib11
- Wagon pasażerski typu BCi-29
- Wagon bagażowo-pocztowy
- Wagon cysterna
- Dwuosiowy wagon kryty budowy węgierskiej
- Dwuosiowy wagon kryty budowy niemieckiej (pruskiej)
- Dwuosiowy wagon kryty budowy niemieckiej
- Dwuosiowy wagon kryty specjalny budowy włoskiej
- Wagon lodownia typu 202Lc
- Pozostały tabor
-
Lokomotywy parowe
- Biblioteka
- Kwerendy
Lokomotywa spalinowa ST44-001
Producent: Łuhanśkyj Tiepłowozobudiwnyj Zawod
Numer fabryczny i rok produkcji: 053/1965
Układ osi: Co’Co’
Rodzaj przekładni: elektryczna
Prędkość maksymalna: 100 km/h
Średnica kół zestawów kołowych: 1050 mm
Zapas paliwa: 3900 l
Masa w stanie służbowym: 116 500 kg
Długość ze zderzakami: 17 550 mm
W latach 1965-88 zakupiono w ZSRS 1182 egzemplarze liniowych lokomotyw spalinowych z przekładnią elektryczną, przeznaczonych do obsługi ruchu towarowego. Lokomotywy tego typu (oryginalne oznaczenie M62) eksportowano do większości państw bloku wschodniego. Źródłem napędu był dwusuwowy 12-sto cylindrowy silnik spalinowy z zapłonem samoczynnym typu 14D40 o mocy 1470 kW, połączony z prądnicą główną GP312. Cechami dodatnimi była duża siła pociągowa, prostota budowy i niezawodność, do ujemnych należało duże zużycie paliwa i oleju silnikowego. Lokomotywa ST44-1500 posiadała bezwidłowe prowadzenie łożysk osiowych. Pomimo braku źródła ogrzewania, popularnie zwane „gagariny” w okresie letnim zatrudniano przy obsłudze sezonowych pociągów pasażerskich. Lokomotywa ST44-001 przez cały przebieg służby była związana z węzłem warszawskim. Rozpoczęła służbę w lokomotywowni Warszawa Odolany, zakończyła ją w Zakładzie Taboru Warszawa, skreślona z inwentarza 1.09.1998 r.