Lokomotywa parowa Tr6-39
Producent: Linke Hofmann Lauchhammer AG, Breslau
Numer fabryczny i rok produkcji: 2616/1923
Układ osi: 1’D
Prędkość maksymalna: 65 km/h
Nadciśnienie pary w kotle: 1,4 MPa (14 at)
Średnica kół zestawów kołowych: 1000/1400 mm
Seria tendra: 20C1
Zapas wody/węgla: 20 m³/ 6 t
Masa w stanie służbowym parowozu wraz z tendrem: 129 100 kg
Długość ze zderzakami: 16 975 mm
Parowóz pruskiego pochodzenia, znany jako G8² (oznaczenie serii DRG 5620-29 ), budowany w latach 1919-26 przez firmy: Henschel & Sohn (Cassel), A. Jung (Jungenthal), Linke Hofmann (Breslau), F, Krupp (Essen) i AEG (Berlin). Wyposażony w silnik dwucylindrowy swym wyglądem przypominał typ G8³ z silnikiem bliźniaczym trzycylindrowym (występujący na PKP jako seria Tr3). Obie konstrukcje były blisko spokrewnione z pruskim parowozem G12 (znanym również na PKP pod oznaczeniem serii Ty1), stanowiąc wariant lokomotywy wyposażonej w cztery zestawy kołowe napędne i ze skróconym o jedno dzwono walczakiem kotła. Po 1945 r. PKP przejęły 52 egzemplarze, które opatrzono mianem serii Tr6. Zostały one zgrupowane w DOKP Wrocław, gdzie pełniły służbę do początku lat 70-tych w parowozowniach: Kamieniec Ząbkowicki, Miłkowice, Jelenia Góra, Węgliniec i Kłodzko. Lokomotywa muzealna Tr6-39 (oznaczenie DRG 56 2795) zakończyła pracę w Węglińcu, skreślona z inwentarza PKP 19.01.1972 r.