-
Tabor
-
Lokomotywy parowe
- Lokomotywa parowa Pm3-5
- Lokomotywa parowa Os24-7
- Lokomotywa parowa Pm2-34
- Lokomotywa parowa Ol49-21
- Lokomotywa parowa Ty42-120
- Lokomotywa parowa Tr203-451
- Lokomotywa parowa OKl27-26
- Lokomotywa parowa Ty2-572
- Lokomotywa parowa Pu29-3
- Lokomotywa parowa Pt47-104
- Lokomotywa parowa Ty43-17
- Lokomotywa parowa Ty51-228
- Lokomotywa parowa TKt48-36
- Lokomotywa parowa TKh1-13
- Lokomotywa bezpaleniskowa TKb(b) 10282
- Lokomotywa parowa TKp 4147
- Lokomotywa parowa Tr6-39
- Lokomotywa parowa TKz 211
- Lokomotywa parowa TKi100-16
- Lokomotywa parowa TKi3-119
- Lokomotywa parowa TKc100-1
- Lokomotywa parowa Oi1-29
- Lokomotywa parowa OKo1-3
- Lokomotywa parowa OKi1-28
- Lokomotywa parowa OKa1-1
- Lokomotywa parowa TKb3-129
- Lokomotywy spalinowe
- Lokomotywy elektryczne
-
Wagony
- Wagon salonowy serii Ashx 01
- Wagon artyleryjski
- Wagon motorowy SN52-38
- Wagon pasażerski typu BCi-29
- Wagon platforma typu 24Z
- Wagon pasażerski typu Ib11
- Wagon pasażerski typu BCi-29
- Wagon bagażowo-pocztowy
- Wagon cysterna
- Dwuosiowy wagon kryty budowy węgierskiej
- Dwuosiowy wagon kryty budowy niemieckiej (pruskiej)
- Dwuosiowy wagon kryty budowy niemieckiej
- Dwuosiowy wagon kryty specjalny budowy włoskiej
- Wagon lodownia typu 202Lc
- Pozostały tabor
-
Lokomotywy parowe
- Biblioteka
- Kwerendy
Lokomotywa parowa TKp 4147
Producent: Société Anonyme des Ateliers de Construction de la Meuse, Sclessin
Numer fabryczny i rok produkcji: 4147/1942
Układ osi: D
Prędkość maksymalna: 40 km/h
Nadciśnienie pary w kotle: 1,2 MPa (12 at)
Średnica kół zestawów kołowych: 1100 mm
Zapas wody/węgla: 6 m³/1,5 t
Masa w stanie służbowym: 46 000 kg
Długość ze zderzakami: 10 250 mm
Wybudowany w belgijskiej wytwórni pod niemieckim zarządem okupacyjnym parowóz beztendrowy z kotłem na parę nasyconą jest przedstawicielem serii przeznaczonej do prac manewrowych w zakładach przemysłowych. Konstrukcja jego wywodzi się z produkowanego przez fabryki belgijskie w latach 1904-27 dla kolei państwowych typu 23 (późniejszego 53). Lokomotywa, zachowana jako jedna z dwóch eksploatowanych w Polsce, ze względu na rodowód i cechy budowy jest bardzo cennym egzemplarzem. Zbudowano ją na zamówienie koncernu przemysłowego Gräflich Schaffgotsch’sche Werke GmbH, dla kopalni węgla „Gräfin Johanna” w Bobrku (Bytom), która w 1945 r. jako kopalnia „Bobrek” weszła w skład Rudzkiego Zjednoczenia Przemysłu Węglowego, a następnie (od 1.04.1957 r.) Bytomskiego ZPW. Parowóz ten nabyty w celu obsługi bocznicy nowego szybu „Berve” („Barbara”), przyłączonego do macierzystej kopalni po 1939 r., przepracował w pracy manewrowej blisko 40 lat - do końca 1981 r.