-
Tabor
-
Lokomotywy parowe
- Lokomotywa parowa Pm3-5
- Lokomotywa parowa Os24-7
- Lokomotywa parowa Pm2-34
- Lokomotywa parowa Ol49-21
- Lokomotywa parowa Ty42-120
- Lokomotywa parowa Tr203-451
- Lokomotywa parowa OKl27-26
- Lokomotywa parowa Ty2-572
- Lokomotywa parowa Pu29-3
- Lokomotywa parowa Pt47-104
- Lokomotywa parowa Ty43-17
- Lokomotywa parowa Ty51-228
- Lokomotywa parowa TKt48-36
- Lokomotywa parowa TKh1-13
- Lokomotywa bezpaleniskowa TKb(b) 10282
- Lokomotywa parowa TKp 4147
- Lokomotywa parowa Tr6-39
- Lokomotywa parowa TKz 211
- Lokomotywa parowa TKi100-16
- Lokomotywa parowa TKi3-119
- Lokomotywa parowa TKc100-1
- Lokomotywa parowa Oi1-29
- Lokomotywa parowa OKo1-3
- Lokomotywa parowa OKi1-28
- Lokomotywa parowa OKa1-1
- Lokomotywa parowa TKb3-129
- Lokomotywy spalinowe
- Lokomotywy elektryczne
-
Wagony
- Wagon salonowy serii Ashx 01
- Wagon artyleryjski
- Wagon motorowy SN52-38
- Wagon pasażerski typu BCi-29
- Wagon platforma typu 24Z
- Wagon pasażerski typu Ib11
- Wagon pasażerski typu BCi-29
- Wagon bagażowo-pocztowy
- Wagon cysterna
- Dwuosiowy wagon kryty budowy węgierskiej
- Dwuosiowy wagon kryty budowy niemieckiej (pruskiej)
- Dwuosiowy wagon kryty budowy niemieckiej
- Dwuosiowy wagon kryty specjalny budowy włoskiej
- Wagon lodownia typu 202Lc
- Pozostały tabor
-
Lokomotywy parowe
- Biblioteka
- Kwerendy
Lokomotywa parowa Pm3-5
Producent: Borsig Lokomotiv-Werke GmbH, Berlin-Hennigsdorf
Numer fabryczny i rok produkcji: 14926/1940
Układ osi: 2’C1’
Prędkość maksymalna: 150 km/h (od 1941 r. ograniczona do 140 km/h)
Nadciśnienie pary w kotle: 1,6 MPa (16 at)
Średnica kół zestawów kołowych: 1000/2000/1250 mm
Seria tendra: 32D3
Zapas wody/węgla: 34 m³, 10 t
Masa w stanie służbowym parowozu wraz z tendrem: 179 100 kg
Długość ze zderzakami: 23 905 mm
Przedstawiciel znormalizowanych parowozów pospiesznych kolei niemieckich DRG (Deutsche Reichsbahn Gesellschaft) serii 03.10, zbudowanych w latach 1939 w liczbie 60 egzemplarzy. Seryjną produkcję poprzedziły próby i badania aerodynamiczne. Lokomotywy dla zmniejszenia oporu powietrza wyposażono w opływową otulinę, trzycylindrowy bliźniaczy silnik parowy, nowoczesny układ hamulcowy z zaworem rozrządczym Knorr Kssbr, umożliwiający automatyczne dostosowanie przebiegu procesu hamowania do prędkości jazdy oraz urządzenia systemu samoczynnego hamowania (Indusi). PKP po II wojnie przejęły 9 takich maszyn, oznaczając mianem serii Pm3. Użytkowano je w obsłudze pociągów pospiesznych w parowozowniach: Poznań Osobowa, Iława, Bydgoszcz Główna, Olsztyn i Toruń Główny. Prezentowany egzemplarz Pm3-5 (oznaczenie DRG 03 1015) skreślono z inwentarza PKP 19.02.1967 r.