-
Tabor
-
Lokomotywy parowe
- Lokomotywa parowa Pm3-5
- Lokomotywa parowa Os24-7
- Lokomotywa parowa Pm2-34
- Lokomotywa parowa Ol49-21
- Lokomotywa parowa Ty42-120
- Lokomotywa parowa Tr203-451
- Lokomotywa parowa OKl27-26
- Lokomotywa parowa Ty2-572
- Lokomotywa parowa Pu29-3
- Lokomotywa parowa Pt47-104
- Lokomotywa parowa Ty43-17
- Lokomotywa parowa Ty51-228
- Lokomotywa parowa TKt48-36
- Lokomotywa parowa TKh1-13
- Lokomotywa bezpaleniskowa TKb(b) 10282
- Lokomotywa parowa TKp 4147
- Lokomotywa parowa Tr6-39
- Lokomotywa parowa TKz 211
- Lokomotywa parowa TKi100-16
- Lokomotywa parowa TKi3-119
- Lokomotywa parowa TKc100-1
- Lokomotywa parowa Oi1-29
- Lokomotywa parowa OKo1-3
- Lokomotywa parowa OKi1-28
- Lokomotywa parowa OKa1-1
- Lokomotywa parowa TKb3-129
- Lokomotywy spalinowe
- Lokomotywy elektryczne
-
Wagony
- Wagon salonowy serii Ashx 01
- Wagon artyleryjski
- Wagon motorowy SN52-38
- Wagon pasażerski typu BCi-29
- Wagon platforma typu 24Z
- Wagon pasażerski typu Ib11
- Wagon pasażerski typu BCi-29
- Wagon bagażowo-pocztowy
- Wagon cysterna
- Dwuosiowy wagon kryty budowy węgierskiej
- Dwuosiowy wagon kryty budowy niemieckiej (pruskiej)
- Dwuosiowy wagon kryty budowy niemieckiej
- Dwuosiowy wagon kryty specjalny budowy włoskiej
- Wagon lodownia typu 202Lc
- Pozostały tabor
-
Lokomotywy parowe
- Biblioteka
- Kwerendy
Dźwig dwuramienny typu "NIEMAG"
Pełna nazwa: Dźwig dwuramienny typu "NIEMAG" do zrywania i układania toru
Pochodzenie: niemieckie
Producent: Niederchiesche Maschinenfabrik
Rok produkcji: 1929
Udźwig: 3,5 t
Masa własna: 35,4 t
Silnik: o mocy 75 KM firmy Deutz
Prędkość transportowa: 30 km/h
Zbudowany na platformie 3-osiowej nr 856326. Ze względu na długość wysięgnicy (24 m) przystosowany jest do wymiany toru ułożonego z przęseł długości 15 m lub 18 m. Wydajność żurawia jest w przybliżeniu taka sama przy układaniu toru, jak i przy jego rozbieraniu, i wynosi 100 m/h, a zatem w ciągu doby można było ułożyć ok. 1 km toru. Stosowane obecnie dłuższe przęsła szyn oraz mała wydajność spowodowały, że dźwigi tego typu zostały wycofane z eksploatacji. Ich rolę na PKP przejęły nowsze, większe i bardziej wydajne dźwigi UK-25/9 i UK-25/21 produkcji radzieckiej, zdolne do układania 25-metrowych odcinków toru. Dźwig został przekazany do Muzeum Kolejnictwa przez Oddział Zmechanizowanych Robót Drogowych w Poznaniu w 1983 roku.